Звіт про результати моніторингу якості освіти
відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти
та освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина»
КЗ «БАБАЇВСЬКИЙ ЗДО»

У травні 2023 навчального року проведено дослідження рівня сформованості особистісних досягнень дітей ЗДО за освітніми напрямками інваріантного складника стандарту дошкільної освіти.

Мета моніторингу:

- виявлення ступеня відповідності результатів освітньої діяльності ЗДО стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Змістом моніторингу є фіксування результатів особистісних досягнень дітей за певний час (рік). Учасниками моніторингу в ЗДО є діти всіх вікових груп.

Завдання моніторингу:

- отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу, прогнозувати шляхи його поліпшення;

- дослідити рівень засвоєння знань дітьми різного віку, якість організації освітнього процесу;

- провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО;

- визначити чинники, що сприяють поліпшенню виконання освітньої програми;

- дати можливість педагогам і батькам проаналізувати якість освітніх впливів на дитину і зробити висновок, як можна і треба вдосконалити освітній процес в подальшому в ЗДО;

- безперервно спостерігати за динамікою розвитку в ЗДО, своєчасно виявляти зміни та фактори, які викликають ці зміни;

- підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення освітніх послуг;

- визначити, з яким стартом передавати дитину до школи;

- забезпечити наступність між дошкільною та початковою ланками освіти.

Змістом Базового компонента дошкільної освіти визначено освітні напрями через організацію педагогом базових видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку).

Моніторинг проводився на підставі наданого батьками зворотного зв’язку у вигляді онлайн-анкетування шляхом використання GOOGLE-форм.

З метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до 7 освітніх напрямів оновленого Базового компоненту вихователями було проведено дослідження щодо оцінки досягнень дітей дошкільного віку за картами компетентностей. Статистичну обробку даних вивчення стану сформованості життєвих компетентностей педагоги здійснювали за критеріями, чітко визначеними за кожним підрозділом програми. Отримані дані аналізувались за принципом природної достатності. Такий підхід до оцінювання даних зрізів дозволяє аналізувати якість освіти дітей і якість освітнього процесу в ЗДО та своєчасно реагувати на недоліки в роботі з розвитку тих чи інших освітніх напрямів.

Результати свідчать про наступне:

більшість дітей раннього та дошкільного віку володіють знаннями і навичками відповідно до освітніх напрямів оновленого Базового компонента та вимог освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина». Моніторинг знань, умінь та навичок за напрямами розвитку у дітей дошкільного віку показав, що найкращі результати належать таким освітнім напрямам, як: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі» і «Гра дитини», що вказує на те, що діти мають елементарні знання про правила здоров’язбережувальної поведінки та природодоцільної поведінки, володіють основними рухами, орієнтуються в основних емоціях і почуттях, вміють установлювати причиново-наслідкові та смислові зв’язки між подіями.

Найнижчі показники належать освітнім лініям «Мовлення дитини» «Особистість дитини», особливо в дітей молодшого та раннього дошкільного віку. Це обумовлено:

- особливостями розвитку дітей молодшої групи;

- умовами дистанційного освітнього процесу.

З огляду на це залишається, як і минулого року, нагальна потреба у посиленні цілеспрямованої роботи з розвитку зв’язного мовлення дітей, забезпеченні належних умов засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях, що, в свою чергу, надасть дітям можливість для духовно-емоційного та пізнавального розвитку. Разом з тим потрібно звернути увагу керівництва закладу на необхідність присутності логопеда в штаті закладу.

У переважної більшості дітей раннього віку рівень розвитку відповідає віковим вимогам, діти достатньо соціалізовані, достатній рівень фізичного розвитку малят, проте недостатньо сформовані навички образотворчої діяльності, на достатньому рівні сформоване розуміння мови дорослого.

Виходячи з усього вищевказаного, можна сказати, що дистанційна робота у групах з питань організації освітнього процесу та підготовки дітей до навчання у закладі проводилась на достатньому рівні. Організація освітнього процесу в цілому відповідає вимогам Базового компонента та освітньої програми «Дитина», здійснюється послідовно.

Для стимулювання особистісного зростання дітей дошкільного віку та поліпшення результатів вихователям:

- ефективно використовувати потенціал різних моделей організації освітнього процесу із застосуванням сучасних інноваційних технологій, що відповідають особливостям розвитку кожної дитини ЗДО, умовам освіти в дистанційнму форматі;

- здійснювати компетентнісний та діяльнісний підхід до організації освітнього процесу для отримання відповідних компетентностей;

- впроваджувати дієві форми партнерської взаємодії з родинами щодо створення універсального розвивального (ігрового) середовища на засадах особистісно зорієнтованого, інтегрованого принципу організації освітнього процесу.

Кiлькiсть переглядiв: 28

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.